Veoma je malo autora koji problematikom odnosa s javnošću uopšte se bave. Generalno literatura koja se može naći govori uglavnom o organizovanju PR funkcije u okviru proizvodnih organizacija/preduzeća i organizacija čiji je primarni cilj sticanje profita. U vremenu u kome živimo veoma je važno da sve organizacije, institucije ili ustanove komuniciraju sa svojim okruženjem ili javnošću. Javnost je ta koja svakoj organizaciji daje kritiku, podršku, koja ocenjuje, pomaže, unapređuje i stvara. Nevladine organizacije popunjavaju praznine, tamo gdje institucije države zataje. Pod pojmom nevladine organizacije mogu se uvrstiti svi tipovi različitih udruženja i društvenih organizacija, zatim fondova, fondacija i zadužbina.
Svi ovi oblici delovanja građana spadaju u NVO. Iz te raznolike strukture možete zaključiti koliko je ovaj sektor različit i u suštini koliko je teško svodiv na jednostavne šablone i definicije. Praktično, nema ljudskog interesa, a da se za njega nije stvorilo i adekvatno udruženje ili organizacija koja se njime bavi. Uostalom, ljude pokreću različiti interesi i motivi, pa samim time oni imaju i različite i višestruke uloge u društvu. Sve te različite uloge su kompatibilne jer jedan interes se iskazuje u sportskom društvu, drugi u nekom zabavnom, treći u profesionalnom, četvrti u političkom i slično. Sve ovo je normalno, i istraživanja pokazuju da oni građani koji su češće angažovani u okviru raznih udruženja građana (NVO), više su politički angažovani i kod njih je prisutna manja apatičnost nego kod građana koji nisu nigde uključeni.
Za čitav tekst, kliknite ovdje.
Views: 9