Primjetno je sjedinjavanje većine školske djece sa tehnološkim procesima, zbog čega nastaju sjedilačke generacije koje ni izdaleka ne zadovolјavaju potrebu za prirodnim kretanjem. Zato je potrebno promijeniti odnos prema fizičkom vaspitanju i sportu, tako da to bude sredstvo zadovolјenja fizičkih potreba svakog pojedinca, tj. da programski sadržaji budu usmjereni ka cilјu njegovog opšteg razvoja. Neophodne su određene inovacije, koje će biti u skladu s postavlјenim cilјevima i potrebama učenika u savremenim životnim uslovima, tako da sport bude dostupan svim učenicima, a ne privilegija učenika imućnijih roditelja.
Potrebno je da se, zbog zastarijevanja, mijenjaju ne samo nastavni programi, već i nastavni planovi, koji bi obezbjedili veću dinamičnost nastave i veću gustinu časova, jer sadašnji broj časova nije dovolјan ni za edukativni minimum, a kamoli za osnovne biotičke potrebe djece i mladih. Opterećenje na časovima fizičkog vaspitanja gotovo da je beznačajno, dovodi u pitanje opravdanost nastave fizičkog vaspitanja, pa i njeno postojanje.
Za čitav tekst, kliknite ovdje.
Views: 8