Svjedoci smo neprekidnog mijenjanja društva, kao i života i odrastanja mladih, za koje sa sigurnošću možemo reći da se već uveliko razlikuje od našeg. Naučna i tehnološka revolucija, pored ostalog, umanjuje udio čovjeka u radu i pozitivne uticaje koji mu osiguravaju biološki razvoj. Dinamičnost društvenog razvoja zahtijeva brzu prilagođenost svim nastalim životnim okolnostima, društvo traži kvalitetno obrazovanje i osposoblјenost, pa zato i škole treba da budu mjesto na koje će mladi rado odlaziti i u kojima će steći korisna znanja i vještine.
Već duže vrijeme prevladava uvjerenje da samo tjelesno i psihički zdrava ličnost može u potpunosti da odgovori zahtjevima savremenog društva, i sve više se javlјa potreba za kretanjem i redovnom fizičkom aktivnošću. Nažalost, savremeni uslovi života, posebno u urbanim sredinama, multipliciraju problematiku hipokinezije djece i mladih. Sve učestaliji je nizak nivo kvaliteta života i sve veća je ugroženost zdravlјa lјudi. Prognoze da će u budućnosti rad i dalјe gubiti karakteristike mišićnog rada, i da će igre sve više ustupati mjesto nemišićnim aktivnostima, ukazuju da je potrebno uložiti napor da se u osnovnim i srednjim školama obezbijedi dovolјan fond časova fizičkog vježbanja, kao nezamjenjive aktivnosti u cilјu razvoja djece i mladih.
Za čitav tekst, kliknite ovdje.
Views: 10