Bez obzira na vrste i žanrovske razlike, filmovi sadrže određenu eststsku i idejnu dimenziju, a neki filmovi i političku i ideološku dimenziju. To je njihova tzv. „meka moć“. Da bi što plastičnije prikazali „meku“, kondicioniranu moć filma, uzećemo, za ilustraciju, nekoliko referentnih primjera: partizanske filmove, filmove tzv. „crnog talasa“, film Titanik, i američke vestern filmove.
Kao ratni filmovi, a izuzetno popularni, partizanski filmovi su većim dijelom predstavljali ekranizovane propagandne ideološke projekte socijalističke države koji se, prije svega, odnose na Drugi svjetski rat. Prožeti su ideologijom: značaja narodno-oslobodilačke, partizanske borbe protiv okupatora, fašističkog neprijatelja i „njegovih sluga“, partizana na čelu sa Titom kao vrhovnim komandantom, stradanju partizana i borbe za ranjenike, sloge, jednakosti i idealizovanog „bratstva i jedinstva“, personifikovanog u likovima Srbina Bate Živojinovića i Hrvata Borisa Dvornika. Partijsko-državni vrh je film smatrao „najvažnijom umjetnošću od svih umjetnosti“ i njegov uticaj na produkciju filmova je sasvim bio očigledan. U filmu je vidio snažno sredstvo propagiranja vrijednosti socijalizma, socijalističkog samopupravljanja, vlasti radničke klase i avangardnosti Partije na čelu sa neprikosnovenim vođom – Titom.
Za čitav tekst, kliknite ovdje.
Views: 12
Ninety nine patients 21 were identified as age 75 years in the geriatric subgroup analysis dapoxetine priligy uk 16, 17 Compared to ER positive PR positive tumors, ER positive PR negative tumors have twice as many DNA copy number gains or losses and are frequently associated with upregulation of specific oncogenic pathways, including PI3K Akt mTOR
PMC free article PMC4240626 PubMed 23676531 viagra priligy